TMK Kooli kursuse sisu ja milleks seda vaja on
Hetkel puudub koolides inimese sisemaailma käsitlev, õpetajaid ja õpilasi igapäevasituatsioonides abistav terviklik metoodika. Maailmas üha enam kasutatavad meetodid /nagu nt Mindfulness, erinevad kiusamisvastased programmid jt.) katavad teemat osaliselt.
TMK pakub olemasolevatest kõige põhjalikumat praktiliste harjutuste kogumit, mille abil saavad lapsed ja õpetajad õppida tundma oma sisemaailmas toimuvat ning seda vajadusel ka muuta.
TMK Kooli programm on kohaldatud lastele ja haridussüsteemile sobivaks nii, et tehnikad oleksid lapsi igapäevaelus abistavad.
TMK Kooli programm õpetab:
- oma tähelepanu juhtima ja valitud teemal hoidma, paremini oma keskendumisvõimet kasutama;
- märkama emotsioone ja nende mõju igapäevaelule ning käitumisele, et paremini igapäevaselt esile kerkivate keeruliste olukordadega toime tulla;
- pingelistes olukordades ise negatiivseid emotsioone vabastama, mis võimaldab vältida konfliktide eskaleerumist ja muid suhtlemisega seotud probleeme;
- ära tundma kahjulikke mõttemustreid ja neid kõrvale jätma, samuti arukat koostööd.
Kokkuvõtvalt võib need oskused liigitada enesejuhtimise oskuste alla. Enesejuhtimise oskus on olulise oskusena ära märgitud nii Eesti elukestva õppe strateegias 2020 kui viimastel aastatel ette valmistatavas Eesti haridusstrateegia 2035 esialgsetes materjalides.
Lähtuvalt riiklikest õppekavadest peavad õpetajad kujundama lastes õppeainete üleselt:
- enesemääratluspädevust – suutlikkust mõista ja hinnata iseennast, oma nõrku ja tugevaid külgi;
- analüüsida oma käitumist erinevates olukordades;
- käituda ohutult ja järgida tervislikke eluviise;
- lahendada suhtlemisprobleeme (Põhikooli riiklik õppekava).
Koolid peavad korraldama õppe, mis kaitseb ning edendab õpilaste vaimset ja füüsilist tervist (Põhikooli riiklik õppekava). Sageli puuduvad õpetajatel ja teistel koolitöötajatel endil piisavad enesejuhtimisoskused, rääkimata nende oskuste õpetamisest lastele.
2017. aastal Missouri ülikooli teadlaste uuringu järgi hindas ligi 93% õpetajatest oma stressitaset kõrgeks. Stressis õpetaja puhul jäävad vaeslapse rolli aga õpilaste heaolu ja saavutused. (Õpetajaid ohustab läbipõlemine – kuidas ennast hoida?, Postimees, 10.10.2018).
Õpilaste programm on kohaldatud lastele vastavalt vanusele:
1.-4. klassi programm
5.-8. klassi programm
9.-12. klassi programm
Kõigis programmides on kasutusel ka:
- Tähelepanu- ja lõdvestusharjutused
- Kuulamisharjutused (tähelepanu)
- Töölehed
- Eneseanalüüs
Tuleviku Hariduse SA
Taevasmaa tee 2, 75320, Aruvalla küla,
Rae vald, Harju maakond
+372 512 41 83
info@tmkkooli.ee