Kus Sa TMK Kooli programmist saadud teadmisi kasutad?

  • “Mul oli füüsika arvestus ning enne seda, kui vastama läksin, tegin emotsioonide ärasaatmise tehnikat mitu korda, sest polnud kindel, kas see esimese korraga ikka töötab. Pärast mitmeid kordi suutsin ennast rahulikuks muuta ning töö läks hästi”. (Marten, 11. klass)
  • “Ühel päeval tuli mul koolis enne ettekannet suur ärevushoog. Kasutasin seiskamise tehnikat, tegin paar korda läbi ja ärevus läks väiksemaks. Ühel õhtul enne magama minekut oli mul hirm ja halb tunne, tuju. Proovisin mitu korda vabastada ja sain normaalselt magama jääda.” (Helena, 12. klass)
  • “Ma ei suuda koolis tihti keskenduda, eriti matemaatika tunnis. Mind vaevavad mõtted ja emotsioonid, mis on seotud muuga, kui see hetk, kus peaksin kohal olema. Emotsioonide ärasaatmine ja mõtete vaatlemine on aidanud mul keskenduda hetkes toimuvale. Lisaks on need aidanud ka vabaneda liigsetest muredest. “(Nora, 12. klass)
  • „Enne õppimist või õppimise ajal, kui lähen närvi või ei jaksa enam, kasutan tehnikat, saan keskenduda uuesti õppimisele“. (Markus, 9. klass)
  • „Esimest korda töötas tehnika koolis väga hästi. Mul õnnestus enne ettekannet seda teha, sain keskenduda Peale tehnika tegemist hakkab kergem, pinge kaob vaikselt ära.“ (Helena, 12. klass)

Emotsioonid, mõtted, tähelepanu – mis on muutunud?

“Mul oli hästi raske nädal. Ma sain aru, et ükskõik, mis mu raskused on, et need on minu ja minu valik on see, kuidas ma neil ennast mõjutada lasen. Ükskõik, mis on, need on lihtsalt emotsioonid.”

“Kohe peale tehnikat ei saanud ma aru, et olin rahulikum, kuid bioloogia kontrolltöö ajal olin rahulikum ja suutsin paremini keskenduda.”

“Mul tulid varem sageli väga segavad mõtted, tahtsin nutta. Nüüd ma tunnen, et olen neist üle, teadvustan neid rohkem.”

“Üritan tundide ajal oma emotsioone vaadelda, esinemiste ja kontrolltööde ajal olen rahulikum.”

„Mul on hästi palju mõtteid peas. Nüüd teadvustan neid ja tean, et saan neid juhtida. See on minu enda võimuses.“

Ma tõin klassis kogu aeg tähelepanu tagasi, kui see ära läks”. (Sander, 8. klass)

„Mul oli hästi pingeline olukord, algamas oli oluline vestlus. Ma tahtsin nutta, olin närviline ja pidin sellest pingest ruttu vabanema. Ma tegin tehnikat, emotsioon nagu jooksis minema.“

Ma ei lähe nii kergesti närvi. Ma tean, et need on lihtsalt emotsioonid.“

„Mul oli sel nädalal paar tähtsat tööd ja pidin ikka emotsioone ära saatma, siis rahunesin ja oli kergem tööd teha.“

Mul on vahepeal nii palju mõtteid, et nad segavad keskendumist. Teen palju mõtete ärasaatmist.“ (Marta, 10. klass)